Výběr knih pro kreativce

Výběr knih pro kreativce

Člověk se musí učit, vzdělávat a růst celý život. Ve škole sice získáváme plno zajímavých informací přímo od profesionálních lektorů...

Člověk se musí učit, vzdělávat a růst celý život. Ve škole sice získáváme plno zajímavých informací přímo od profesionálních lektorů z oboru, ale nikdy není na škodu přečíst si nějakou knihu, která nás obohatí zase v jiném směru. Proto vám přinášíme výběr těch nejzajímavějších a nejšťavnatějších knih nejen pro kreativce, ale i influencery.

Jak na sítě – Eliška Vyhnánková a Michelle Losekoot

Každý marketingový nadšenec o této knize v jasně žluté obálce minimálně slyšel na sociálních sítích. Ona by vlastně byla docela ostuda, kdyby se ji sociální sítě nepodařilo pokořit. Už jste ji ale otevřeli?

Kniha je rozdělena do čtyř hlavních kapitol – Zaujmi, Naslouchej, Vyprávěj a Vyhodnocuj. Každá z jednotlivých kapitol čtenáře provádí světem sociálních sítí a prozrazuje jim ty nejlepší tipy a triky, jak na tak velkém poli uspět. Kniha je velmi čtivá, ale také vás donutí k přemýšlení nad jednotlivými pasážemi a ukázkami.

Nemusíte se nicméně obávat. Ač by se tak na první pohled mohlo zdát, kniha vůbec nenese koncept učebnice. Je plná praktických tipů a podle mých zkušeností si na své přijdou jak úplní nováčci, tak zkušení influenceři.

„Co mám, sakra, na ty sítě pořád dávat?“ Odpověď vás překvapí. Jakmile se zamyslíte nad tématy efektivními vzhledem k vaší cílové skupině, budete tvrdě zvažovat každé volné políčko ve svém obsahovém plánu. Protože obsahu budete mít k dispozici až až.

P.R.ciny – Bohuslav Bohuněk

P.R.ciny aneb 100 mýtu o PR, novinářích a médiích. Ani zde se nejedná o knihu, která by vám do hlavy měla vtloukat definice. Je psaná očima novináře Bohuslava Bohuňka a bez servítek vypráví o tom, co autor během dvaceti let své praxe doopravdy zažil.

I z tohoto díla se určitě dokážete poučit. Jednou se zasmějete, jindy vám nad výplody některých manažerů zůstane rozum stát.

Kniha se dokonce v roce 2020 umístila na 1. místě v ceně Lemur v kategorii Business to Business.

Tak si to představte: přijde pozvánka na tiskovku za účasti top managementu na 11. hodinu do luxusní pražské restaurace od nejmenované firmy, která točí miliardy a miliardy a je suverénní jedničkou ve svém oboru. Co si asi tak novinář pomyslí? Že se nají skvělých informací? No pochopitelně. A že si při té příležitosti nacpe břuch i něčím dobrým? Nééé, za co nás novináře máte, to by nikoho z nás nenapadlo! Kecám. Napadlo. A teď realita: restaurace nacpaná k prasknutí, přítomna řada vlivných médií, před začátkem tiskovky snídaňový bufet… a po tiskovce? Snídaňový bufet! Stejná situace jako před rokem, napadlo mě hned. Hele jako, měl jsem štěstí a neměl bych si stěžovat. Seděl jsem na kraji, takže jsem stihnul něco urvat a pak se bavit nechápavými pohledy těch novinářských kolegů, kteří koukali už jen do prázdných táců a ohřívačů jídel. A do toho všeho jsem zaslechl tichou prosbu marketingového ředitele směrem k jednomu z pinglů: „Nebyla by ještě ta míchaná vajíčka?“

Ukaž, co děláš! – Austin Kleon

Největším strašákem všech umělců je otázka: ,,Jak zařídit, aby si mě ostatní všimli?’’. Pokud jste stále nenašli odpověď na to, jak v dnešním přehlceném světě prorazit a uspět, je tato kniha napsaná právě pro vás.

Kniha vám přináší 10 způsobů jak sdílet svou kreativitu a nechat se objevit. Její autor Austin Kleon se snaží poradit všem umělcům, jak vybudovat své vlastní zázemí. Nemějte obavy z toho, že jste amatéři! Každý nějak začínal a za každým velkým úspěchem stojí krev, pot a slzy.

Autor napsal ještě několik knih v podobném duchu jako například Kraď jako umělec nebo Jeď dál.

Vždycky nám říkali „najdi svůj hlas“. Když jsem byl mladší, nikdy jsem doopravdy nevěděl, co to znamená. Dělal jsem si o svůj hlas starosti a lámal si hlavu s tím, zda ho vůbec mám. Ale dnes si uvědomuji, že jediný způsob, jak svůj hlas objevit, je používat ho. Máme ho do sebe každý natvrdo zakódovaný. Prostě mluvte o věcech, které milujete. Váš hlas bude následovat.

Na volné noze – Robert Vlach

Tahle kniha není pro každého. Má totiž přesně 760 stran. Je to tedy pořádná bichle, ale je plná cenných informací. Na trhu se o ní mluví jako o první knize pro freelancery v češtině.

Tato kniha je o podnikání nezávislých profesionálů na volné noze. Možná si teď říkáte, že to s výběrem knih pro kreativce nemá nic společného. Ale opak je pravdou. Uvažovali jste někdy o tom, že budete pracovat tzv. sami na sebe? Potom by právě tento titul měl být number one ve vaší knihovně.

Kniha je plná zkušeností stovek profesionálů z desítek oborů a nabízí osvědčené know-how pro podnikání na volné noze. Sám autor však v anotaci uvádí, že nemáte čekat žádný recept na rychlý úspěch.

Robert Vlach je na volné noze už přes 17 let a jako zakladatel úspěšného portálu navolnenoze.cz vyslechl nespočet podnikatelských příběhů.

Vedle odbornosti, spolehlivosti a projektových kompetencí (schopnost spolupracovat na větších projektech) je dobré jméno rozhodujícím faktorem při získávání lukrativních zakázek a klientů, ke kterým se neschopný profesionál ani nepřiblíží. Chtěli byste nový web od člověka, který ještě před rokem stloukal stoly a předtím prodával po domech pojistky? Já teda v žádném případě!

 

Zdroje:
Jak na sítě – https://1url.cz/@jaknasite
P.R.ciny – https://1url.cz/@P.R.ciny
Ukaž, co děláš! – https://1url.cz/@ukazcodelas
Na volné noze – https://1url.cz/@navolnenoze
Náhledový obrázek – https://picjumbo.com/young-woman-reading-a-book-on-terrace/